• Ewa i Walla - Makes you flourish

Terms and Conditions

Alla priser visas inklusive moms i svenska kronor. Alla uppgifter som lämnas i vår webshop behandlas konfidentiellt. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år gammal.
Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra beställningar som lagts innan ett erbjudande började gälla. Detta gäller även om din beställning levereras under den tid ett erbjudande pågår.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel. Skulle ett tryckfel ha väsentlig betydelse för dig har du rätt att häva köpet.
Vid eventuella felaktigheter i vårt lagersaldo förbehåller vi oss rätten att avboka din order, detta meddelas dig så snart som möjligt.
Det finns ingen möjlighet för oss att garantera att klädernas färger är exakt rätt återgivna. Detta beror på vilken dator du använder och vilka inställningar som gjorts.


Betalning

Du kan välja att betala med bank/kreditkort via PayPal eller göra ditt köp via Klarna. Genom Klarna finns möjlighet till fler alternativ så som delbetalning, faktura och direktbetalning.


Leverans

  • Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar inom Sverige och paketet skickas till ditt närmsta postombud.
  • Under högsäsong, reaperioder och långhelger kan leveranstiden vara längre.
  • Vi erbjuder upphämtning av paket på vårt huvudkontor i Söderhamn. Du får information via mejl när paketet är klart att hämtas.



Byten och returer

  • Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Därför erbjuder vi fria byten av storlek och/eller färg på samma artikel. Om du önskar göra ett byte behöver du göra en ny beställning i vår webshop.
  • Kontakta oss via mejl webshop@ewaiwalla.se för att få en rabattkod för fri frakt.
  • Returnera varan du önskar byta med den medföljande returetiketten. Om du saknar returetikett, kontakta oss via mejl för att få en ny.



Returer

  • Om du inte är nöjd med ditt köp och önskar returnera varan, är returavgiften 99kr. Denna avgift täcker kostnaden för frakten tillbaka till oss. Vänligen notera att returer måste göras inom 14 dagar från att du hämtar ut ditt paket. För att returnera varan, använd den medföljande returetiketten. Om du saknar returetikett, vänligen kontakta oss via mejl.
  • För att vi ska kunna acceptera din retur måste plagget uppfylla följande krav:
    • Plagget ska vara vikt enligt originalvikningen och packat i originalpåsen, med alla etiketter kvar.
    • Plagget får inte vara använt, ändrat eller tvättat. Du får naturligtvis prova produkterna, men undvik att använda smink, parfym eller deodorant som kan lämna lukt eller fläckar på plagget.
    • Plagget ska vara i samma skick och antal som när du mottog det.
  • Om returen inte uppfyller dessa krav förbehåller vi oss rätten att ta ut en hanteringskostnad på 10% av returens värde.
  • Varor som kommer tillbaka till oss i ett osäljbart skick återbetalas inte.
  • När din retur har slutförts kommer du att få en uppdaterad faktura från Klarna. Återbetalningar tar normalt 3–10 arbetsdagar (under och efter reaperioder kan det ta längre tid). Om du har frågor om Klarna Konto kan du kontakta Klarnas kundtjänst här.
  • Vid betalning med PayPal sker återbetalningen till det kort/ bankkonto du använde vid ditt köp.
  • Normalt kan det ta upp till ca 2 veckor från det att vi mottagit din retur tills du erhåller återbetalningen. Oavsett kommer inte återbetalningen att kosta dig något.

Retur på kampanjvaror

  • Under våra reor erbjuder vi inga fraktfria returer/byten. Använd den medföljande returetiketten i paketet så justerar vi kostnaden för returfrakten i samband med återbetalningen av byte eller retur.
  • Kostnad för returfrakt är följande:
    • Inom Sverige 99 kr
  • Om en vara är felexpedierad eller på annat sätt felaktig står vi självklart för returfrakten. Kontakta då vår webshop så snart som möjligt.
  • Ej uthämtat paket: Om ditt paket inte hämtas ut inom den angivna tidsramen tillkommer en avgift på 189kr för ej uthämtat paket. Den avgift tillkommer då vi vill undvika onödiga belastningar på miljön. Vi uppmanar därför våra kunder att alltid hämta ut sina paket för att minimera påverkan så gott det går.
  • Vi strävar efter att minimera vår belastning på klimatet och vi uppskattar din förståelse för dessa små justeringar som hjälper oss att hålla våra processer mer hållbara.

All information provided in our webshop is treated confidentially. To shop with us you must be at least 18 years old.

Unfortunately, we have no way to change orders placed before an offer became valid. This also applies if your order is delivered during the time an offer is in progress.

We reserve the right for any printing errors. If a printing error is of majeure importance to you, you have the right to cancel the purchase.

In case of any errors in our stock balance, we reserve the right to cancel your order, this will be notified to you as soon as possible.

There is no way for us to guarantee that the clothes' colors are exactly reproduced. This depends on which computer you are using and what settings have been made.

We ship worldwide. Check the list of countries and see if your country is included. If not, send us an email and we will help you.

 

Pricing Display and VAT

Prices on our website are shown in Euros (€) and vary based on your location due to VAT regulations:

  • EU Customers: Prices include VAT, based on the applicable rate in the customer's country.
  • Global Customers (excluding EU and US): Prices are shown excluding VAT. Any customs duties or taxes are the buyer’s responsibility.
  • US Customers: Prices are shown excluding VAT. Additional duties and taxes, if applicable, are the buyer's responsibility.



Currency and Conversion

Prices are displayed in Euros (€). If you pay in another currency, the conversion is based on your bank or payment provider’s exchange rate.



Customs Duties and Taxes

For non-EU customers, any additional customs duties or taxes are not included in the displayed price and are the buyer’s responsibility.



Changes to Pricing and Terms

We reserve the right to update pricing and terms at any time. Changes apply to orders placed after the update.

By completing your purchase, you agree to these terms.

 

 

Payment 

Online Payment

 You can pay with credit card/account directly on the website via PayPal or Klarna. When you pay by card, none of your card details will be stored by us.

Invoice (available in Germany and Finland)

Our invoicing is done in cooperation with Klarna AB. Payment terms are 14 days (0 SEK in fee). In case of late payment, remuneration fee will be charged with statutory amount (approximately 29 SEK) and interest on late payment. Read Klarnas terms here.

 

Receipt / Order Confirmation

Once you have placed an approved order, you will receive an e-mail that is valid as an order confirmation. Together with your delivery you will receive a paper receipt. If you did not receive an order confirmation within 30 minutes, please check that your email address is correct and let us know and we will send you the confirmation.

 

Delivery

Your package is packed and shipped normally within 48 hours. Normal delivery time is approximately 1-5 days, during peak season it may take longer.

For orders shipped with DHL On demand you can choose another delivery address, change day for delivery and more.

For orders shipped with UPS a signature is required upon delivery. UPS usually operates between 9 am-6pm on business days.

 

Returns and Exchanges

If you are not satisfied with your article, you have 14 days from receiving it, to send back to us. We offer free exchange to another size or other item on orders within Europe. Please note that you need to send back within 14 days. Place a new order on the article you wish to exchange. Please contact us before placing a new order to receive a discount code for the shipping fee.  

Goods that come back to us in unsalable condition will not be refunded.

If you do not have a return label or if it has been lost, please contact us at webshop@ewaiwalla.se to get a new one.

In case of a card or direct payment, the refund is made to the card / bank account you used in your purchase. It takes up to about 2 weeks from the time we receive your return until you receive the refund. Regardless, the refund will not cost you anything.

When your return is completed you will receive an updated invoice from Klarna. Refunds to credit card/account take about 3-10 business days (during and after sales periods may take longer). If you have questions about Klarna Konto, you need to contact Klarnas customer service.

- Countries outside Europe: No free returns on orders sent to countries outside Europe. If you want to send something back, please contact us for help with return label and documents for customs. 

 

Return of discounted items

During our sales we do not offer any free returns / exchanges. If you wish to return, please contact us and we will send you a return label and make an adjustment for the freight cost when the article is back at our warehouse. The fee is the same as the freight cost when you placed your order.

If an article is incorrectly dispatched or otherwise incorrect, we are of course responsible for the return freight. Then contact our webshop as soon as possible.

 

Complaint

If the article is not in expected condition, contact webshop@ewaiwalla.se and we will help you.