Köpvillkor
Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra beställningar som lagts innan ett erbjudande började gälla. Detta gäller även om din beställning levereras under den tid ett erbjudande pågår.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel. Skulle ett tryckfel ha väsentlig betydelse för dig har du rätt att häva köpet.
Vid eventuella felaktigheter i vårt lagersaldo förbehåller vi oss rätten att avboka din order, detta meddelas dig så snart som möjligt.
Det finns ingen möjlighet för oss att garantera att klädernas färger är exakt rätt återgivna. Detta beror på vilken dator du använder och vilka inställningar som gjorts.
Betalning
Du kan välja att betala med bank/kreditkort via PayPal eller göra ditt köp via Klarna. Genom Klarna finns möjlighet till fler alternativ så som delbetalning, faktura och direktbetalning.
Leverans
- Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar inom Sverige och paketet skickas till ditt närmsta postombud.
- Under högsäsong, reaperioder och långhelger kan leveranstiden vara längre.
- Vi erbjuder upphämtning av paket på vårt huvudkontor i Söderhamn. Du får information via mejl när paketet är klart att hämtas.
Byten och returer
- Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Därför erbjuder vi fria byten av storlek och/eller färg på samma artikel. Om du önskar göra ett byte behöver du göra en ny beställning i vår webshop.
- Kontakta oss via mejl webshop@ewaiwalla.se för att få en rabattkod för fri frakt.
- Returnera varan du önskar byta med den medföljande returetiketten. Om du saknar returetikett, kontakta oss via mejl för att få en ny.
Returer
- Om du inte är nöjd med ditt köp och önskar returnera varan, är returavgiften 99kr. Denna avgift täcker kostnaden för frakten tillbaka till oss. Vänligen notera att returer måste göras inom 14 dagar från att du hämtar ut ditt paket. För att returnera varan, använd den medföljande returetiketten. Om du saknar returetikett, vänligen kontakta oss via mejl.
- För att vi ska kunna acceptera din retur måste plagget uppfylla följande krav:
- Plagget ska vara vikt enligt originalvikningen och packat i originalpåsen, med alla etiketter kvar.
- Plagget får inte vara använt, ändrat eller tvättat. Du får naturligtvis prova produkterna, men undvik att använda smink, parfym eller deodorant som kan lämna lukt eller fläckar på plagget.
- Plagget ska vara i samma skick och antal som när du mottog det.
- Om returen inte uppfyller dessa krav förbehåller vi oss rätten att ta ut en hanteringskostnad på 10% av returens värde.
- Varor som kommer tillbaka till oss i ett osäljbart skick återbetalas inte.
- När din retur har slutförts kommer du att få en uppdaterad faktura från Klarna. Återbetalningar tar normalt 3–10 arbetsdagar (under och efter reaperioder kan det ta längre tid). Om du har frågor om Klarna Konto kan du kontakta Klarnas kundtjänst här.
- Vid betalning med PayPal sker återbetalningen till det kort/ bankkonto du använde vid ditt köp.
- Normalt kan det ta upp till ca 2 veckor från det att vi mottagit din retur tills du erhåller återbetalningen. Oavsett kommer inte återbetalningen att kosta dig något.
Retur på kampanjvaror
- Under våra reor erbjuder vi inga fraktfria returer/byten. Använd den medföljande returetiketten i paketet så justerar vi kostnaden för returfrakten i samband med återbetalningen av byte eller retur.
- Kostnad för returfrakt är följande:
- Inom Sverige 99 kr
- Om en vara är felexpedierad eller på annat sätt felaktig står vi självklart för returfrakten. Kontakta då vår webshop så snart som möjligt.
- Ej uthämtat paket: Om ditt paket inte hämtas ut inom den angivna tidsramen tillkommer en avgift på 189kr för ej uthämtat paket. Den avgift tillkommer då vi vill undvika onödiga belastningar på miljön. Vi uppmanar därför våra kunder att alltid hämta ut sina paket för att minimera påverkan så gott det går.
- Vi strävar efter att minimera vår belastning på klimatet och vi uppskattar din förståelse för dessa små justeringar som hjälper oss att hålla våra processer mer hållbara.
Alla priser visas inklusive moms i svenska kronor. Alla uppgifter som lämnas i vår webshop behandlas konfidentiellt. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år gammal.
Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra beställningar som lagts innan ett erbjudande började gälla. Detta gäller även om din beställning levereras under den tid ett erbjudande pågår.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel. Skulle ett tryckfel ha väsentlig betydelse för dig har du rätt att häva köpet.
Vid eventuella felaktigheter i vårt lagersaldo förbehåller vi oss rätten att avboka din order, detta meddelas dig så snart som möjligt.
Det finns ingen möjlighet för oss att garantera att klädernas färger är exakt rätt återgivna. Detta beror på vilken dator du använder och vilka inställningar som gjorts.
Betalning
Du kan välja att betala med bank/kreditkort via PayPal eller göra ditt köp via Klarna. Genom Klarna finns möjlighet till fler alternativ så som delbetalning, faktura och direktbetalning.
Leverans
Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar inom Sverige och paketet skickas till ditt närmsta postombud.
Under högsäsong, reaperioder och långhelger kan leveranstiden vara längre.
Vi erbjuder upphämtning av paket på vårt huvudkontor i Söderhamn. Du får information via mejl när paketet är klart att hämtas.
Byten och Returer
Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Därför erbjuder vi fria byten av storlek och/eller färg på samma artikel. Om du önskar göra ett byte behöver du göra en ny beställning i vår webshop.
Kontakta oss via mejl webshop@ewaiwalla.se för att få en rabattkod för fri frakt.
Returnera varan du önskar byta med den medföljande returetiketten. Om du saknar returetikett, kontakta oss via mejl för att få en ny.
Returer
Om du inte är nöjd med ditt köp och önskar returnera varan, är returavgiften 99kr. Denna avgift täcker kostnaden för frakten tillbaka till oss. Vänligen notera att returer måste göras inom 14 dagar från att du hämtar ut ditt paket. För att returnera varan, använd den medföljande returetiketten. Om du saknar returetikett, vänligen kontakta oss via mejl.
Returvillkor
För att vi ska kunna acceptera din retur måste plagget uppfylla följande krav:
• Plagget ska vara vikt enligt originalvikningen och packat i originalpåsen, med alla etiketter kvar.
• Plagget får inte vara använt, ändrat eller tvättat. Du får naturligtvis prova produkterna, men undvik att använda smink, parfym eller deodorant som kan lämna lukt eller fläckar på plagget.
• Plagget ska vara i samma skick och antal som när du mottog det.
Om returen inte uppfyller dessa krav förbehåller vi oss rätten att ta ut en hanteringskostnad på 10% av returens värde.
Varor som kommer tillbaka till oss i ett osäljbart skick återbetalas inte.
När din retur har slutförts kommer du att få en uppdaterad faktura från Klarna. Återbetalningar tar normalt 3–10 arbetsdagar (under och efter reaperioder kan det ta längre tid). Om du har frågor om Klarna Konto kan du kontakta Klarnas kundtjänst här.
Vid betalning med PayPal sker återbetalningen till det kort/ bankkonto du använde vid ditt köp.
Normalt kan det ta upp till ca 2 veckor från det att vi mottagit din retur tills du erhåller återbetalningen. Oavsett kommer inte återbetalningen att kosta dig något.
Retur på kampanjvaror
Under våra reor erbjuder vi inga fraktfria returer/byten. Använd den medföljande returetiketten i paketet så justerar vi kostnaden för returfrakten i samband med återbetalningen av byte eller retur.
Kostnad för returfrakt är följande:
Inom Sverige 99 kr
Om en vara är felexpedierad eller på annat sätt felaktig står vi självklart för returfrakten. Kontakta då vår webshop så snart som möjligt.
Ej uthämtat paket
Om ditt paket inte hämtas ut inom den angivna tidsramen tillkommer en avgift på 189kr för ej uthämtat paket. Den avgift tillkommer då vi vill undvika onödiga belastningar på miljön.
Vi uppmanar därför våra kunder att alltid hämta ut sina paket för att minimera påverkan så gott det går.
Vi strävar efter att minimera vår belastning på klimatet och vi uppskattar din förståelse för dessa små justeringar som hjälper oss att hålla våra processer mer hållbara..